Annons:
Etikett05-tecknade-animerade-filmer
Läst 1257 ggr
vendelay
2/9/16, 1:17 PM

Bästa "gamla" Disney-film?

Som titeln antyder, vilken är er favoritfilm från Disney som släpptes före 2000?
(Om någon inte har superduperkoll på vilka årtal filmerna släpptes så kan ni kika på denna Wikipedia-länk.)

Det är lite dött här! Jättetråkigt för det är ju en så underbar site. Hoppas fler vill skapa nya trådar! 🙂 (och jag hade ingen aning vilken kategori detta skulle läggas i, flytta den gäna om gruppen är fel)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
nypisnina
2/9/16, 1:21 PM
#1

Alltså jag älskar ju bovarna i den lilla sjöjungfrun och skönheten och odjuret.
Ursula och Gaston - sååå roliga.
Annars är ju lejonkungen en otroligt fin film, på många sätt. Jag får nog säga lejonkungen för även Scar är en av favoritbovarna. :-)

[Tuulikki]
2/9/16, 2:11 PM
#2

Oliver och gänget, Pocahontas, Lilla sjöjungfrun!👍

vendelay
2/9/16, 3:19 PM
#3

Jag tokälskar Dumbo, Peter Pan, Svärdet i Stenen, Robin Hood, Aristocats, Bernard & Bianca, Bernard & Bianca i Australien, Micke & Molle, Aladdin, Janne Långben - The Movie (A Goofy Movie), Ringaren i Notre Dame, Hercules, Mulan, Pocahontas, Tarzan… Och antagligen femton till som jag inte kommer på just nu 😃 Att välja en favorit är ju nästan omöjligt! Dumbo och Micke & Molle är ju så fantastiska men jag ser dem aldrig för de är för sorgliga, det gr ont bara att tänka på dem. Jag tror att jag säger Mulan, jag älskar karaktären Mulan och historien och hela alltet!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

molam
2/9/16, 5:10 PM
#4

Att välja en favorit är omöjligt xD Men Micke & Molle, otroligt fin film, fy vad jag älskar den!
Bambi, Fulkomlig älskar denna med, så otrolig fin och mysig och absolut underbar! ^^
LEjonkungen FANTASTISK film! och bara 4 dar yngre än mig 0=3
MAry poppins, Aristocats, Jadu listan kan göras lång xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2/9/16, 5:11 PM
#5

FLyttad till Tecknade & animerade Filmer ^^

Ska se om jag kan ordna lite i grupperna ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

vendelay
2/9/16, 7:44 PM
#6

#5 Jag funderade på den gruppen men finns ju många "riktiga" filmer - inte tecknade - som också passar i denna tråd så därför valde jag inte den!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
molam
2/9/16, 9:58 PM
#7

Yeh! lika bra att ta det som känns bäst! ska kolla me mina Medarbetare och se om vi kan ändra lite i grupperna ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jaguar_
3/5/16, 10:37 AM
#8

Det är svårt att bara välja en då alla är fantastiska. Alla ha sina goda stunder och betydelsefulla scener. Men Skönheten och Odjuret är otroligt vacker gjord. Den är speciell.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Calcifer
3/5/16, 10:40 AM
#9

Avgudar de flesta men Alice in Wonderland har en speciell plats i mitt hjärta, därav min tatuering dedikerad till den/boken. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

IngaTrnqvist
3/6/16, 6:58 PM
#10

Lejonkungen, Tarzan och Snövit ❤️ 
Sedan har jag väldig nostalgi till Bernhard och Bianca i Australien. Har faktiskt aldrig sett originalfilmen. Fast egentligen älskar jag alla gamla tecknade disneyklassiker :3

[Charlotte Kittenheart]
3/6/16, 10:27 PM
#11

När jag var yngre var Lejonkungen den självklara storfavoriten 😃

Just nu är min favorit Mulan och jag har fullkomligt nördat sönder den filmen. Efter det så kommer Pocahontas, Herkules, Ringaren i Notre Dame, Tarzan, Lejonkungen, Aristocats och i princip alla disneyfilmer ❤️😃

Whippetgerbilen
5/8/16, 2:55 PM
#12

Bambi :)

Dogs is my world ♥

leemland
5/16/16, 9:38 PM
#13

Detta va ju en väääääääääldigt svår fråga 🤦‍♂️

Men mitt svar blir väl lite som #3 🤪 .
Men dock så tycker jag ni missat en goding- Fantasia 😍 
Annars är de väl Aladdin, Lejonkungen, Tarzan, Herkules(som jag just nu är sugen på att se men har inte den🤔) Pocahontas, Muan, Aristocats, Micke och Molle, Ringaren i notre dame, Snövit, Askungen, Törnrosa,  Ducktales,  Pinnocio, Svärdet i stenen. Ja jag kan nog lista flera andra men då lär ni säkerligen tröttna😂hahahahaha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Aleya
5/20/16, 7:37 PM
#14

Måste säga: Askungen, oliver och gänget, Aladdin, lejonkungen, Pocahontas, ringaren i Notre Dame, Herkules, Mulan. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Dankoso
5/28/16, 8:27 AM
#15

Står mellan The Jungle Book, Lejonkungen och Aladdin. Är dock osäker på vem jag tycker är bäst.

Upp till toppen
Annons: