Annons:
Etikett01-allmänt-disney
Läst 1561 ggr
Loris M
2016-01-25 07:54

Snövit för sexig

I alla fall i Qatar. 

"Barnboken som baserades på Disneys Snövit togs bort från biblioteket på en privatdriven spansk skola i Qatars huvudstad Doha efter att en förälder klagat på oanständiga illustrationer och sexuella antydanden i boken, enligt The Guardian.

Qatars högsta utbildningsråd ingrep och uppmanade skolan att ta bort boken från biblioteket. Enligt Doha News ska alla skolor i Qatar följa utbildningsrådets regler om vilka böcker och läromaterial som är kulturellt lämpliga. En tjänsteman på utbildningsrådet säger till Doha News att man har påmint skolan om vikten av att följa reglerna, och om att framtida incidenter inte kommer att tolereras."

Källa

Annons:
molam
2016-01-25 08:30
#1

What? Det var himla skumt du, var i snövit  kan vara sexigt? Nu har inte jag läst boen (visste inte ens att det fanns en om snövit :p) men jag har svårt  att tro att det skulle vara nått, oanständigt i den :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Loris M
2016-01-25 08:33
#2

#1 Hon hålls om av prinsen på bokens omslag och blir kysst på slutet. Det är nog inte farligare än så.

molam
2016-01-25 08:39
#3

Ahhh, då blir det extra konstigt :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Vanja
2016-01-25 15:47
#4

Extra känsligt de där. Hemskt när tecknade figurer pussar varandra, en enda gång, under en bok. Kan man ju tolka som trakasserier.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

OlgaMaria
2016-01-26 09:13
#5

Jag tror det kan vara provocerande för dem att hon bor ensam med sju främmande män, dvärgarna också. Något sådant skulle inte vara tillåtet inom strikt islam.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

nypisnina
2016-02-09 14:40
#6

Apropå känsligt. Har ni hört att Ursula kallar Ariel slyna i den lilla sjöjunfrun?
När Ariel nästan lyckas kyssa Erik så säger Ursula; det var nära ögot. Hon är bättre än vad jag trodde, den slynan.
och att hon shakar tja, tuttarna i en av hennes sånger, mot kameran liksom.
Precis när hon sjunger; "och jag får dem små att förstå-å-å-å-ååååååå". Under ååå så shakar hon loss rätt bra. En rolig detalj som jag inte märkte när jag var liten dock. Haha!

Annons:
Upp till toppen
Annons: