Annons:
Etikett05-tecknade-animerade-filmer
Läst 1398 ggr
molam
2016-01-18 17:40

Om ni fick välja en film att bo i, Vilken isf?

Ja som rubriken säger, Vilken Disneyfilm skulle ni helst vilja bo i? och som vilken Karaktär, motivera! ^^

Exempel
Skönheten och odjuret

Odjuret

Motivering,

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Hoseok
2016-01-18 22:52
#1

Det är svårt. Mina favoritfilmer är ju dom mest hemska liksom. ;) haha. 

Väljer nog Arendelle från Frozen, efter filmen slutat. 🥳

molam
2016-01-19 07:48
#2

Jaaa det var svårt xD Satt och tänkte på det själv här om dan, jag menar, kollar man på Exempelvis Anime serier eller liknande, Där vet jag DIREKT vad jag vill va med i, men disneyfilm har jag ingen aning om xD

Så därför tänkte jag kolla med andra, vad dom tycker :p Så kanske man får nått hum om det hela x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Vanja
2016-01-19 09:29
#3

Lejonkungen kanske, mest för att det är en värld som ännu inte är förstörd av människan.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Tuulikki]
2016-01-19 09:55
#4

Trassel, som Rapunzel. Tycker filmen är jättefin och mysig, miljön är fantastisk.

OlgaMaria
2016-01-19 09:56
#5

Jag kan inte riktigt komma på något, men när jag ser det här tänker jag att jag också vill bli liten och hälsa på i det huset http://youtu.be/OJphl2VtcUM

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2016-01-19 10:07
#6

Skulle gärna bo i Frozen världen, men typ som bff till Anna eller nåt. Det största misstaget jag tycker filmen gjort är att hon tydligen är helt ensam efter att föräldrarna dött. Jag förstår att de stängt portarna till slottet och att de gav sparken till de flesta, men jag tycker det är lite orimligt att de få som jobbar kvar (för det är ju tydligt att några måste jobba kvar) inte bondar med en tonåring som helt plötsligt blivit föräldralös och vars syster de inte sett på typ 15 år. Så jag kan väl vara med som barn till någon tjänare och vara Annas bästis. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
OlgaMaria
2016-01-19 10:18
#7

#6 Fast det är väl inget som tyder på att Anna inte har en relation till personalen och eventuellt andra också. Finns flera scener som tyder på att hon har en relation till personalen, filmen fokuserar bara inte på detta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2016-01-19 10:23
#8

#7 Nja, jag tycker den är rätt tydlig med att hon är ensam och aldrig har någon att prata med och att när de ska öppna dörrarna är det så enormt just pga ovan. Personligen tycker jag det är högst sannolikt att hon skulle skapat ett band till någon specifik i personalen redan som liten för gissningsvis var hennes föräldrar inte "lediga" jämt och hon hade ju ingen annan. Som sen förstärktes när hon blev föräldralös.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OlgaMaria
2016-01-19 10:32
#9

#8 Filmen fokuserar på hennes ensamhet, men det finns ändå sådant som tyder på att hon har relation till personalen. Hon blir väckt på kröningsdagen. Jag tror inte hon fixade sin festfrisyr själv. När hon blir välkomnad tillbaka till slottet då hon är nerfrusen blir hon emottagen av personalen och de tycks väldigt bekanta med varann. I rummet då Anna ska kyssa Hans och personalen är med dem uppträder Anna väldigt avslappnat i relation till personalen och kvinnan som säger "vi ska låta dem vara ifred" verkar ha närmast relation till Anna tycker jag. Och även om Anna umgicks med personalen, så är det inte konstigt om hon kände sig enormt ensam.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2016-01-19 10:48
#10

#9 Fast jag syftar inte på ett samspel med personalen där de kom överens, pratade, säkert skrattade ibland osv. Utan en mer förälder/barn relation. Lite som när jag var yngre och bodde deltid i fosterhem, det var djupare än att de lagade mat till mig och borstade mitt hår om det behövdes liksom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OlgaMaria
2016-01-19 10:54
#11

#10 Jo men det jag menar är bara att filmen inte fokuserar på detta, men heller inte utesluter det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2016-01-19 11:47
#12

#11 Och det är där vi tolkar det olika, för mig finns det inga tvivel om att det utesluts. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
2016-01-23 19:06
#13

Det står mellan Atlantis (självklart som Kidas bästis), Atlantica (som en "vanlig" sjöjungfru - inte kunglig) eller tillsammans med Powhatan (gärna som en mer självständig version av Nakoma)

Gillar de underbara miljöerna och förutom alla hemskheter (såklart) verkar det vara otroliga ställen att leva på. Naturen i Atlantis är nog favoriten ändå men kan inte utesluta de andra 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Frosstis
2016-01-27 16:26
#14

Åh.. en av mina favoritfilmer är Frozen som jag sett ungefär minst 50 gånger, men jag gillar verkligen inte kyla.

Jag hade velat leva i Lejonkungen som en av lejonen för det är så himla underbart! Eller Ariel.. åh, älskar vatten och att simma och allt de där ❤️eller high school musical och vara vanessa hudgens<3

Jaguar_
2016-01-29 12:58
#15

Lätt! Pocahontas för att jag älskar indianer :) Fast Nakoma och inte pocahontas.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

nypisnina
2016-02-09 13:26
#16

Rolig tråd!
Jag skulle vilja vara Gaston i skönheten och odjuret. Måste kännas fantastiskt att vara så självgod och ta för sig som han gör. Dessutom ha en massa tösabitar som älskar honom och hans muskler. I en väldigt mysig stad. Haha!

Annars skulle jag vilja vara Nala - bättre på att slåss än Simba som är kung och bo där de bor. Varmt och skönt och vackert, och en klok apa till vän och vägledare, en fågel som tar ner mig på jorden och Timon och Pumbaa att skratta tillsammans med. Ja, det får nog ändå bli det sistnämnda.. Så Nala i Lejonkungen. :-)

Dankoso
2016-05-28 08:32
#17

Skulle nog valt The Jungle Book. Vem skulle inte vilja chilla i djungeln, vara vänner med djuren och få vara helt fri från allting.

OlgaMaria
2016-05-28 13:13
#18

#17 Lite jobbigt att bli jagad av en orm och en tiger hela tiden bara 😄

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[MiraForever]
2016-06-28 23:04
#19

Lejon Kungen

För att jag tycker om djur och har ett stort intresse av den filmen! Att få vara lejon bland lejonen och kung Simba måste ju vara trevligt, fast inte den ilskna lejonhonan Zira!

frejaspluto
2016-06-29 23:12
#20

Min dotter säger Frozen , jag säger Modig.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
kitte94
2016-07-14 13:31
#21

Jag skulle vilja bo i lejonkungen och va typ Kiaras vän.

[MiraForever]
2016-07-14 19:05
#22

#21 Jag också:)😃

Upp till toppen
Annons: