Annons:
Etikett05-tecknade-animerade-filmer
Läst 816 ggr
Hoseok
2016-01-14 08:00

Inga fler 2D-filmer

Hur känner ni inför att Disney själva säger att de inte längre kommer göra fler 2D-filmer? Alltså bara otecknade och animerade filmer som inte är ritade i 2D.

Vill inte påstå att jag bryr mig så mycket. Visst kommer man sakna stilen lite, men samtidigt är vi påväg i en ny era och jag tror jag överlever. Gamla filmerna lever ju kvar ändå!

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-14 12:01
#1

Tänker precis som du. De gamla godingarna glöms inte bort :)

Jaguar_
2016-01-14 12:50
#2

Tycker det är synd att den gamla stilen försvinner helt. Man kan ju blanda och välja passande stil till filmen som görs. Tänk Skönheten och odjuret…animerad…..urk. Inte samma känsla. Sen försvinner massor av jobb och det är supersynd för de som har illustrerat alla dessa filmer till nu. Den talangen de har bara poof. Jag har inget emot de som är idag, men det kunde vara trevligt med variation mellan stilerna.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

VildaVittra
2016-01-14 13:26
#3

2D var inte bara filmer, de var även konstverk. 3D imponerar inte mig ett dugg, karaktärerna är "blanka", utan den känsla för mimik som fanns i 2D.

Jag undrar egentligen vad Walt Disney skulle sagt om utvecklingen, han var själv konstnär. Har svårt att tro att han skulle tillåtit allt att bli datoranimerat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jaguar_
2016-01-14 13:28
#4

#3 Precis vad jag känner! Den ända bra film jag sett var Ice Age.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Hoseok
2016-01-14 13:30
#5

#3 Väldigt intressant fråga det där, vad Walt själv skulle tycka!

Jag tror personligen att han skulle gilla utvecklingen till 3D-animation eftersom även fast han gillade traditioner, så gillade han också att skapa nya saker, komma på nya grejer. Jag tror säkert att han personligen skulle kunna vara en av de första som ens höll på med sådan animation om han levde och växte idag istället för tiden han levde.

Men det är bara min teori. Vem vet, han kanske hade gråtit om han fick reda på hur hans företag såg ut idag, gällande flera saker. Kvinnor som jobbade som tecknare, stil som har förändrats helt, kvantitet före kvalitén.. Mycket konstigheter. 😕

Hoseok
2016-01-14 13:31
#6

#4 Ice Age är dock inte Disney, men det var kanske inte det du menade heller, du menade kanske 3d-animation överhuvudtaget. Ville bara poängtera ut det ändå, hehe.

Annons:
VildaVittra
2016-01-14 13:39
#7

#5Vem vet, han kanske hade gråtit om han fick reda på hur hans företag såg ut idag, gällande flera saker. Kvinnor som jobbade som tecknare, stil som har förändrats helt, kvantitet före kvalitén.. Mycket konstigheter. "

Om han inte grät på 30-talet, varför skulle han då gråta nu?
http://www.vanityfair.com/culture/2010/03/disney-animation-girls-201003

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hoseok
2016-01-14 13:47
#8

#7 Jag vet om att det jobbade kvinnor i hans studio under tiden han levde, jag sa det med glimten i ögat eftersom samtidigt som han var en underbar man så fanns det konstigheter. ;) Det är fortfarande fakta att han under en lång tid inte lät kvinnor vara en del av teamet.  Tack och lov så ändrade han sitt synsätt, som tyvärr var väldigt vanligt på 30/40-talet. Så det slutade i alla fall (relativt) gott!

Varför funkar inte länkar för mig på iFokus? Aja. Gör såhär då.
http://spinoff.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2014/06/disneyrejectionletter1938.jpg

Jaguar_
2016-01-14 13:49
#9

#6 Hahaha yes jag syftade på att den är 3D och inte vem som gjort den 😉

Love Ice Age, dock är det bara de två första som är sevärda. 😛 Resten har åkt över kanten.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Calcifer
2016-01-15 06:16
#10

Tror faktiskt inte det kommer stämma. De sa samma sak innan nyaste Nalle Puh filmen och Prinsessan och Grodan. Visade sig inte stämma.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
2016-01-15 09:04
#11

Jag tycker det är sorgligt OM det nu blir så 2D disneyfilmerna tilför en viss känsla som andra disneyfilmer inte kan tillföra. MEN så länge Disney fortsätter att föra filmer ska jag inte gnälla!^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hoseok
2016-01-15 10:18
#12

#10 Det var något jag tänkte ta upp, för jag vet att de sa det innan prinsessan och grodan också. Vi får helt enkelt se!

missmagicscabinet
2016-01-20 20:42
#13

Jag är helt okej med att de går ifrån 2D. Filmerna måste ju utvecklas och följa sin tid. Och som många säger. De gamla finns ju kvar 🙂

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
Linnzy
2016-02-22 20:44
#14

Tycker det är tråkigt. 2Dfilmerna hade mer charm och känsla, som konstnär själv så ser jag mer än bara en film, och ja 3D animationer är också något konstnärligt men det känns inte som att man ser så mycket av tecknarnarna bakom arbetet på 3D filmerna.

Jag vet inte om det är så att jag är för nostalgisk eller vad men 2D filmer/serier kommer alltid ligga mig närmare om hjrtat än 3Dfilmer. De imponerar mer och känns mer som ett konstverk.

3Danimeringarna försöker efterlikna verkligheter lite för mycket, hade jag velat se en verklighetstrogen film hade jag kollat på en liveaction.

Därför gillar jag att kolla på japanska animeserier/filmer även om 3D smyger sig in mer och mer där också men inte på samma sätt riktigt än.

Apropå 2D film, ni vet väl att Don Bluth (skaparen av Anastasia, Tummelisa etc) håller på med en ny film i 2D, baserat på ett 80-tals spel, han har åstadkommit detta tack vare Kickstarter! Alltså alla kan gå in och donera och se till att detta blir verklighet!

[Blue_Lugia]
2016-05-20 16:14
#15

Det känns ju rätt sorgligt….

Aleya
2016-05-20 19:32
#16

Tycker det känns tråkigt. För jag tror disney hade kunnat göra bra filmer som dom gjort exempelvis Aladdin, lejonkungen och Pocahontas. Kanske blanda 2d med 3d. Tråkigt att detta går i graven.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: